Accessibilitat

Declaració d'accessibilitat

BBVA té una política de sostenibilitat orientada a generar un impacte positiu en la societat, que cerca que ningú no es quedi enrere en el nostre propòsit d'acompanyar-te en la teva voluntat d'arribar més lluny.

El nostre compromís amb l'accessibilitat i el disseny universal ens ha portat a impulsar nombroses iniciatives per eliminar qualsevol barrera que puguin trobar els usuaris.

BBVA s'ha compromès a fer accessibles els seus llocs web, de conformitat amb la Llei 11/2023, de 8 de maig, de transposició de directives de la Unió Europea en matèria d'accessibilitat.

Aquesta declaració d'accessibilitat és aplicable al portal públic bbva.es, així com a la banca online tant en la seva versió web com en la seva versió d'aplicació mòbil per a Android i iOS.

Situació de compliment

Aquest lloc web és parcialment accessible de conformitat amb la Llei 11/2023, de 8 de maig, a causa de les excepcions i a la falta de conformitat dels aspectes que s'indiquen a continuació. 

Contingut no accessible

El contingut que es recull a continuació no és accessible pel següent:

Falta de conformitat amb la Llei 11/2023, de 8 de maig.

BBVA.es i banca online WEB:

  • Criteri 1.4.4 Encara que l'usuari pot incrementar la mida de text, és possible que en determinades situacions la interfície no s'adapti correctament.
  • Criteri 1.4.10 En incrementar la mida de text, la interfície no es reorganitza en columnes per facilitar la lectura.
  • Criteri 2.1.1 En alguns casos hi ha problemes d'interacció amb el teclat.
  • Criteri 2.1.2 En algun cas, hi ha elements que capturen el focus del teclat.
  • Criteri 2.4.6 En alguns casos hi ha incidències en la definició d'etiquetes.
  • Criteri 3.3.2 En alguns casos hi ha instruccions poc clares o absents per manipular determinats components.
  • Criteri 4.1.2 Hi ha un component que té un rol inadequat.
  • Criteri 4.1.3 En alguns casos els missatges d'estats s'indiquen incorrectament.
  • Criteri 4.1.2 En alguns casos hi ha components amb deficiències en la construcció que poden provocar dificultat a l'hora d'utilitzar eines de suport.
  • Gràfics: pel que fa a la visualització de dades en gràfics, poden aparèixer problemes referents als criteris següents:
    - Criteri 1.4.1: ús del color.
    - Criteri 1.4.11: contrast d'elements no textuals.
    - Per mitigar aquests problemes, en alguns casos es mostren les dades de forma alternativa com a dades tabulars. Continuem treballant per traslladar tots els nostres gràfics a un format accessible per a tothom.

Aplicació mòbil banca online BBVA:

  • Criteri 1.4.4 Per limitacions de mides de pantalla en dispositius mòbils, s'ha restringit l'augment de text a un 120% en comptes del 200% especificat en la normativa.
  • Criteri 1.4.10 En incrementar la mida de text, la interfície no es reorganitza en columnes per facilitar la lectura.
  • Criteri 2.1.1 En alguns casos hi ha problemes de focus en elements no interactius.
  • Criteri 2.2.1 Per motius de seguretat, la sessió d'usuari no permet prolongar-ne el temps.
  • Criteri 2.4.7 En alguns casos hi ha elements no visuals que recullen el focus de tabulació.
  • Criteri 3.3.2 En alguns casos hi ha instruccions poc clares o absents per manipular determinats components.
  • Criteri 4.1.3 En alguns casos els missatges d'estats s'indiquen incorrectament.
  • Gràfics: pel que fa a la visualització de dades en gràfics, poden aparèixer problemes referents als criteris següents:
    - Criteri 1.4.1: ús del color.
    - Criteri 1.4.11: contrast d'elements no textuals.
    - Per mitigar aquests problemes, en alguns casos es mostren les dades de forma alternativa com a dades tabulars. Continuem treballant per traslladar tots els nostres gràfics a un format accessible per a tothom.
 

Preparació d'aquesta declaració d'accessibilitat

Aquesta declaració es va preparar l'1 de juny de 2025 i està basada en les avaluacions efectuades amb els nostres equips experts en accessibilitat amb el suport d'avaluacions periòdiques dels nostres proveïdors en accessibilitat.

A causa de l'alt volum d'actualitzacions sobre l'existent, de la creació de noves funcionalitats o continguts als nostres webs i aplicació mòbil, a més de la constant avaluació de l'accessibilitat que duem a terme, és possible que alguns dels problemes descrits ja no siguin aplicables en el moment de la lectura d'aquesta declaració.

Observacions i dades de contacte

Si detecteu que algun contingut d'aquest lloc web no és accessible o si teniu algun dubte en relació amb l'accessibilitat d'aquest lloc web, podeu comunicar-ho en aquesta adreça de correu consultasgenerales@bbva.como trucant a Línia BBVA 900 102 801.

Si la petició d'informació accessible o queixa ha estat desestimada, o si l'usuari no està d'acord amb la resposta que hi ha rebut, pot posar una reclamació al Centre d'ajuda de BBVA.

Atenem personalment cada barrera detectada pels nostres clients i treballem activament per solucionar-les tan aviat com sigui possible.

Procediment d'aplicació

Es posarà en marxa un procediment d'aplicació adequat i eficaç al qual s'ha de recórrer en cas que la resposta a la comunicació o a la petició sigui insatisfactòria.

Contingut opcional

Volem eliminar qualsevol barrera d'accessibilitat que puguin trobar els usuaris, per la qual cosa hem incorporat als nostres processos de treball l'enfocament necessari per aconseguir-ho:

  • Navegació per teclat o amb l'ús d'ajudes tècniques com lectors de pantalla.
  • Contrastos de color segons les ràtios definides en l'estàndard.
  • Ús i coherència d'encapçalaments, botons i enllaços.
  • Semàntica i aplicació de l'estàndard WAI-ARIA en els elements complexos d'interacció.
  • Pautes de llenguatge clar i comprensible.

Segell ILUNION d'accessibilitat: banca online mòbil BBVA

Ilunion ha certificat amb el seu segell Ilunion d'Accessibilitat el treball efectuat en l'eliminació de les barreres en la nostra banca en línia de particulars, tant en la versió web com en l'aplicació mòbil.

Caixer fàcil

Cada vegada són més els caixers de la nostra xarxa que es poden utilitzar amb una interfície simplificada i guiada per àudio. Més informació sobre l'assistència guiada per àudio als caixers BBVA.

A més, hem habilitat les operatives de “Treure diners”, “Consultar saldo” i “Canviar PIN” de manera que l'usuari pot utilitzar el seu telèfon mòbil com a lector de pantalla o connectat a una línia braille.

Caixer d'alt contrast

Ja està disponible als nostres caixers la interfície d'alt contrast, que en facilita l'ús a persones amb baixa visió o en les condicions ambientals que ho requereixin.

Caixer sense contacte

Des de la nostra aplicació mòbil, pots fer una retirada de diners al caixer, i si vols, tindràs assistència auditiva amb el teu lector de pantalla en el moment de la retirada.

Llenguatge clar

Continuem treballant en els nostres contractes i fitxes de productes per fer-los més comprensibles. A més, cada vegada són més els documents PDF accessibles i utilitzables amb assistències tècniques com lectors de pantalla.