Accessibilitat
Declaració d'accessibilitat
BBVA té una política de sostenibilitat orientada a generar un impacte positiu en la societat, que cerca que ningú no es quedi enrere en el nostre propòsit d'acompanyar-te en la teva voluntat d'arribar més lluny.
El nostre compromís amb l'accessibilitat i el disseny universal ens ha portat a impulsar nombroses iniciatives per eliminar qualsevol barrera que puguin trobar els usuaris.
BBVA s'ha compromès a fer accessibles els seus llocs web, de conformitat amb la Llei 11/2023, de 8 de maig, de transposició de directives de la Unió Europea en matèria d'accessibilitat.
Aquesta declaració d'accessibilitat és aplicable al portal públic bbva.es, així com a la banca online tant en la seva versió web com en la seva versió d'aplicació mòbil per a Android i iOS.
Situació de compliment
Contingut no accessible
El contingut que es recull a continuació no és accessible pel següent:
Falta de conformitat amb la Llei 11/2023, de 8 de maig.
BBVA.es i banca online WEB:
- Criteri 1.4.4 Encara que l'usuari pot incrementar la mida de text, és possible que en determinades situacions la interfície no s'adapti correctament.
- Criteri 1.4.10 En incrementar la mida de text, la interfície no es reorganitza en columnes per facilitar la lectura.
- Criteri 2.1.1 En alguns casos hi ha problemes d'interacció amb el teclat.
- Criteri 2.1.2 En algun cas, hi ha elements que capturen el focus del teclat.
- Criteri 2.4.6 En alguns casos hi ha incidències en la definició d'etiquetes.
- Criteri 3.3.2 En alguns casos hi ha instruccions poc clares o absents per manipular determinats components.
- Criteri 4.1.2 Hi ha un component que té un rol inadequat.
- Criteri 4.1.3 En alguns casos els missatges d'estats s'indiquen incorrectament.
- Criteri 4.1.2 En alguns casos hi ha components amb deficiències en la construcció que poden provocar dificultat a l'hora d'utilitzar eines de suport.
- Gràfics: pel que fa a la visualització de dades en gràfics, poden aparèixer problemes referents als criteris següents:
- Criteri 1.4.1: ús del color.
- Criteri 1.4.11: contrast d'elements no textuals.
- Per mitigar aquests problemes, en alguns casos es mostren les dades de forma alternativa com a dades tabulars. Continuem treballant per traslladar tots els nostres gràfics a un format accessible per a tothom.
Aplicació mòbil banca online BBVA:
- Criteri 1.4.4 Per limitacions de mides de pantalla en dispositius mòbils, s'ha restringit l'augment de text a un 120% en comptes del 200% especificat en la normativa.
- Criteri 1.4.10 En incrementar la mida de text, la interfície no es reorganitza en columnes per facilitar la lectura.
- Criteri 2.1.1 En alguns casos hi ha problemes de focus en elements no interactius.
- Criteri 2.2.1 Per motius de seguretat, la sessió d'usuari no permet prolongar-ne el temps.
- Criteri 2.4.7 En alguns casos hi ha elements no visuals que recullen el focus de tabulació.
- Criteri 3.3.2 En alguns casos hi ha instruccions poc clares o absents per manipular determinats components.
- Criteri 4.1.3 En alguns casos els missatges d'estats s'indiquen incorrectament.
- Gràfics: pel que fa a la visualització de dades en gràfics, poden aparèixer problemes referents als criteris següents:
- Criteri 1.4.1: ús del color.
- Criteri 1.4.11: contrast d'elements no textuals.
- Per mitigar aquests problemes, en alguns casos es mostren les dades de forma alternativa com a dades tabulars. Continuem treballant per traslladar tots els nostres gràfics a un format accessible per a tothom.
Preparació d'aquesta declaració d'accessibilitat
Aquesta declaració es va preparar l'1 de juny de 2025 i està basada en les avaluacions efectuades amb els nostres equips experts en accessibilitat amb el suport d'avaluacions periòdiques dels nostres proveïdors en accessibilitat.
A causa de l'alt volum d'actualitzacions sobre l'existent, de la creació de noves funcionalitats o continguts als nostres webs i aplicació mòbil, a més de la constant avaluació de l'accessibilitat que duem a terme, és possible que alguns dels problemes descrits ja no siguin aplicables en el moment de la lectura d'aquesta declaració.
Observacions i dades de contacte
Si detecteu que algun contingut d'aquest lloc web no és accessible o si teniu algun dubte en relació amb l'accessibilitat d'aquest lloc web, podeu comunicar-ho en aquesta adreça de correu consultasgenerales@bbva.como trucant a Línia BBVA 900 102 801.
Si la petició d'informació accessible o queixa ha estat desestimada, o si l'usuari no està d'acord amb la resposta que hi ha rebut, pot posar una reclamació al Centre d'ajuda de BBVA.
Atenem personalment cada barrera detectada pels nostres clients i treballem activament per solucionar-les tan aviat com sigui possible.
Procediment d'aplicació
Es posarà en marxa un procediment d'aplicació adequat i eficaç al qual s'ha de recórrer en cas que la resposta a la comunicació o a la petició sigui insatisfactòria.
Contingut opcional
Volem eliminar qualsevol barrera d'accessibilitat que puguin trobar els usuaris, per la qual cosa hem incorporat als nostres processos de treball l'enfocament necessari per aconseguir-ho:
- Navegació per teclat o amb l'ús d'ajudes tècniques com lectors de pantalla.
- Contrastos de color segons les ràtios definides en l'estàndard.
- Ús i coherència d'encapçalaments, botons i enllaços.
- Semàntica i aplicació de l'estàndard WAI-ARIA en els elements complexos d'interacció.
- Pautes de llenguatge clar i comprensible.
Segell ILUNION d'accessibilitat: banca online mòbil BBVA
Caixer fàcil
Cada vegada són més els caixers de la nostra xarxa que es poden utilitzar amb una interfície simplificada i guiada per àudio. Més informació sobre l'assistència guiada per àudio als caixers BBVA.
A més, hem habilitat les operatives de “Treure diners”, “Consultar saldo” i “Canviar PIN” de manera que l'usuari pot utilitzar el seu telèfon mòbil com a lector de pantalla o connectat a una línia braille.