Bestretes de prestacions de desocupació
BBVA s'ha adherit al conveni de col·laboració signat entre el Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE) i l'Associació Espanyola de la Banca (AEB) per a l'aplicació de bestretes a favor de les persones que tinguin una prestació reconeguda pel SEPE amb motiu de la situació derivada de la DANA que estigui pendent d'abonament.
-
En què consisteixen les bestretes?
-
Sol·licitud
-
Terminis
- L'import màxim de la bestreta serà equivalent a la quantia diària que es recull en la resolució d'aprovació de la prestació respectiva per desocupació reconeguda pel SEPE amb motiu de la situació derivada de la DANA, multiplicada pel nombre de dies existent des de la data d'inici de meritació que consta a la resolució esmentada fins a l'últim dia del mes anterior al mes en què s'aprova aquesta resolució. A aquests efectes, s'ha de tenir en compte que les mensualitats es consideren de 30 dies en qualsevol cas.
- L'import corresponent a la mensualitat del mes en curs no s'inclou en la bestreta, el cobraràs en el procés ordinari del SEPE que s'abona a principis de mes (normalment, el dia 10).
- Abonament de la bestreta:
- L'abonament s'imputarà en concepte de transferència, l'ordenant serà BBVA i en el camp d'observacions s'indicarà “BESTRETA PRESTACIÓ DESOCUPACIÓ”.
- L'abonament es farà sempre que el SEPE hagi remès a BBVA la informació relativa al teu expedient de sol·licitud. En cas contrari, es guardarà la sol·licitud i diàriament es tornarà a verificar fins que ho confirmi el SEPE.
- Cancel·lació de la bestreta:
- La bestreta es cancel·larà a través d'un càrrec en compte i observacions “CANCEL.BESTRETA DESOCUPACIÓ”.
- La cancel·lació de la bestreta es farà el mateix dia en què es processi el pagament mensual del SEPE, normalment el dia 10 del mes, i s'abonarà amb el concepte “ABONAMENT DE L'INEM - PAGAMENT DE DESOCUPACIÓ”. Aquesta cancel·lació es fa de manera automàtica.
El Servei Públic d'Ocupació t'informa d'aquest reconeixement a través de l'enviament d'un SMS, correu electrònic o carta postal, sempre que hagi rebut les teves dades de contacte.
És a partir de la confirmació de reconeixement de la prestació quan pots sol·licitar la bestreta a BBVA, sempre que sigui l'entitat on has domiciliat la prestació.
Si no has rebut aquesta confirmació perquè el SEPE no disposa de les teves dades de contacte, podràs sol·licitar-nos la bestreta, però t'hem d'informar que no es farà efectiva fins que el SEPE informi BBVA que la prestació s'ha reconegut.
La bestreta es pot sol·licitar a través de la teva oficina i gestors de l'Equip Contigo.
Per contactar amb l'Equip de gestors, entra a la teva posició global a través de BBVA.ES o la teva app BBVA (introdueix les teves claus d'accés) i en el menú superior clica en “El meu gestor”, on trobaràs les dades de contacte.