Mesures Reial decret llei 6/2024
Mesures per pal·liar els efectes de la DANA ocorreguda entre el 28 d'octubre i el 4 de novembre, i l'impacte sobre la capacitat de llars, empreses i autònoms per atendre les obligacions de pagament derivades dels finançaments que tinguessin contractats amb entitats de crèdit i establiments comercials de crèdit, fixant la possibilitat de sol·licitar moratòries sobre aquests finançaments. Aquestes mesures seran addicionals a les que pugui establir, si escau, la Generalitat Valenciana.
-
Àmbit d'aplicació
-
Sol·licitud i documentació
-
Terminis
-
Normativa
- Finançaments hipotecaris: persones físiques, i autònoms i empreses (en ambdós casos amb una facturació el 2023 <6 MM. €) la garantia hipotecària dels quals sigui un immoble situat als municipis afectats, detallats a l'Annex del Reial decret llei 6/2024.
- Finançaments sense garantia hipotecària: persones físiques residents als municipis afectats, i autònoms i empreses (en ambdós casos amb una facturació el 2023 <6 MM. €) l'activitat econòmica principal dels quals sigui als municipis afectats, en ambdós casos detallats a l'Annex del Reial decret llei 6/2024.
Durant els primers 3 mesos, des de la concessió de la moratòria, hi haurà carència total (no es pagaran capital ni interessos), i durant els 9 mesos següents només es pagaran interessos.
Els finançaments estendran el venciment final per aquest temps ajornat.
Pots fer la sol·licitud des de qualsevol Oficina BBVA o contactant amb el teu gestor BBVA habitual, que t'indicarà com procedir, la documentació necessària i t'ajudarà a aclarir els dubtes.
També pots contactar amb la teva oficina a través de l'adreça electrònica que trobaràs al cercador d'oficines. Si t'adreces per correu electrònic a la teva oficina, indica a l'assumpte MORATÒRIA DANA + el teu número complet de DNI. Un gestor de BBVA es posarà en contacte amb tu tan aviat com sigui possible.
S'ha d'emplenar i signar el Document de sol·licitud que et facilitaran des de l'oficina BBVA o el teu gestor habitual.
En aquest cas, en funció de la garantia del finançament i l'activitat del sol·licitant, hi haurà una sol·licitud per al cas de finançaments hipotecaris, tant per a llars com per a empreses i autònoms, una sol·licitud per al cas de finançaments sense garantia hipotecària per a llars i una sol·licitud per al cas de finançaments sense garantia hipotecària per a empreses i autònoms.
En el cas de finançaments amb més d'un titular, només serà necessari que la sol·licitud la faci i signi un d'ells.
En el cas de finançaments hipotecaris d'habitatge habitual, s'ha de lliurar signat el document informatiu del Codi de bones pràctiques que facilitarà l'oficina BBVA o el teu gestor habitual.
Addicional a la sol·licitud, s'ha d'aportar:
- Llars: certificat d'empadronament o un altre document que acrediti la residència del sol·licitant en aquestes localitats, o la mateixa sol·licitud, on s'incorpora una declaració responsable sobre aquest aspecte.
- Autònoms o persones jurídiques (ambdós amb facturacions el 2023 <6 MM. €): document que acrediti que l'activitat principal és al municipi afectat, o la mateixa sol·licitud, on s'incorpora una declaració responsable sobre aquest aspecte.
La norma que recull aquesta actuació:
- Reial decret llei 6/2024, de 5 de novembre, publicat al BOE el 6 de novembre de 2024: